Kategorie

Podkategorie

  • Dla niej
  • Dla niego
  • Dla dziecka
  • Adaptogeny
  • Ciśnienie cholesterol

    Nadwaga i otyłość, nadmierne spożywanie soli, przewlekły stres, nadużywanie alkoholu – to tylko niektóre czynniki mogące prowadzić do rozwoju nadciśnienia tętniczego oraz hiperlipidemii. By zmniejszyć ryzyko ich wystąpienia, można sięgnąć po suplementy na obniżenie ciśnienia i cholesterolu. Zawarte w nich substancje mogą pomóc w uregulowaniu gospodarki lipidowej organizmu, utrzymaniu zdrowia naczyń krwionośnych i serca, a także w zapobieganiu tworzenia się skrzepów.

    Dieta na nadciśnienie tętnicze i wysoki cholesterol

    W przypadku zdiagnozowania łagodnego nadciśnienia oraz braku czynników ryzyka zwiększających prawdopodobieństwo chorób układu sercowo-naczyniowego zwykle zaleca się pacjentom modyfikację stylu życia. Zmiany powinny polegać m.in. na wyeliminowaniu błędów żywieniowych oraz na uzupełnieniu niedoborów witaminowo-mineralnych poprzez stosowanie suplementów na obniżenie ciśnienia i cholesterolu.

    Jadłospis przy nadciśnieniu tętniczym oraz hiperlipidemii powinien bazować na produktach pełnoziarnistych, świeżych warzywach i owocach, orzechach. Należy ograniczyć spożywanie tłuszczów zwierzęcych i zastąpić je olejami roślinnymi. Ponadto zaleca się wyeliminowanie z diety cukrów prostych, które są obecne w wyrobach z białej mąki, słodyczach, kolorowych napojach gazowanych. By wesprzeć prawidłową pracę serca i naczyń krwionośnych, po konsultacji z lekarzem lub dietetykiem można wprowadzić suplementy na obniżenie ciśnienia i cholesterolu w postaci tabletek, kapsułek lub płynów do picia.

    Suplementy na obniżenie ciśnienia i cholesterolu

    Chcąc zmniejszyć stężenie cholesterolu i zapobiegać rozwoju nadciśnienia, można sięgnąć po preparaty z witaminami, minerałami, antyoksydantami oraz nienasyconymi kwasami tłuszczowymi z grupy Omega. Suplementy na obniżenie ciśnienia często zawierają w składzie m.in. kurkumę, monakolinę K z fermentowanego czerwonego ryżu, kwercetynę z perełkowca japońskiego, a także wyciąg z karczocha, który stanowi bardzo dobre źródło inuliny, cynaryny oraz niacyny.

    W składzie suplementów na obniżenie ciśnienia i cholesterolu nierzadko można też znaleźć naturalne ekstrakty pozyskane z owoców głogu, aronii, czosnku pospolitego. Obecne w nich substancje aktywne mogą korzystnie wpłynąć na metabolizm tłuszczów, trawienie oraz pracę wątroby. Ponadto są w stanie zapobiegać rozwojowi chorób układu sercowo-naczyniowego poprzez właściwości przeciwutleniające. W przypadku łagodnej hiperlipidemii można też wypróbować środki z szafranem, koenzymem Q10 oraz z tyrozyną, która uczestniczy w kontroli parametrów krwi.

  • Medycyna naturalna
  • Mama i dziecko

    Do podstawowych składników odżywczych niezbędnych w diecie ciężarnej należy kwas foliowy, magnez, żelazo, wapń, jod i witamina D3. Konsekwencją ich niedoboru może być nieprawidłowy rozwój płodu, zmniejszona masa noworodka, a nawet przedwczesny poród. Suplementacja w ciąży powinna też uwzględniać odpowiednią porcję wielonienasyconych kwasów tłuszczowych występujących w tłustych rybach morskich takich jak dorsz, sardynki czy tuńczyk. W uzupełnieniu poziomu potrzebnych związków w codziennej diecie mogą pomóc preparaty dla mam i witaminy dla kobiet karmiących.

    Suplementacja w ciąży – najnowsze rekomendacje

    Według wytycznych Polskiego Towarzystwa Ginekologów i Położników dotyczących suplementacji w ciąży podstawowym źródłem substancji odżywczych powinna być dobrze zbilansowana dieta zgodna z piramidą żywienia. W sytuacji, kiedy nie mogą one zostać dostarczone do organizmu wraz z pożywieniem, wówczas można zastosować preparaty dedykowane dla ciężarnych, które są dostępne w postaci tabletek, kapsułek oraz saszetek z proszkiem do sporządzania roztworów doustnych.

    Jednym ze składników niezbędnych w diecie przyszłej mamy jest kwas foliowy. Wskutek niedoboru tego organicznego związku chemicznego z grupy witamin B może dochodzić do rozwoju anemii, poronień oraz wad wrodzonych, w tym wad cewy nerwowej. Zapotrzebowanie na foliany wzrasta u ciężarnych chorujących na cukrzycę, przyjmujących leki przeciwpadaczkowe oraz cierpiących z powodu schorzeń układu pokarmowego. Suplementy zawierające witaminy dla kobiet karmiących mogą też pomóc w uzupełnieniu diety w żelazo, magnez oraz kwas dokozaheksaenowy (DHA).

    Preparaty z witaminami dla mam i kobiet karmiących

    Zgodnie z aktualną wiedzą suplementacja w ciąży powinna uwzględniać nie tylko kwas foliowy, witaminę D3 oraz nienasycone kwasy tłuszczowe z rodziny Omega. W preparatach z minerałami i witaminami dla kobiet karmiących często znajduje się także jod, którego regularne przyjmowanie ma istotne znaczenie zwłaszcza w przypadku ciężarnych z chorobami tarczycy. Pierwiastek ten reguluje funkcjonowanie wielu narządów, wspiera pracę układu nerwowego, a także wspomaga wzrost kości.

    Eksperci z Polskiego Towarzystwa Ginekologów i Położników zalecają też kobietom w ciąży i karmiącym piersią suplementację cholekalcyferolu. Witamina D3 przyczynia się do pobudzenia różnicowania komórek w układzie krwiotwórczym, a także pomaga w utrzymaniu prawidłowego stężenia wapnia i fosforu we krwi. Jej niewystarczający poziom w organizmie ciężarnej może zwiększać ryzyko wystąpienia krwotoku poporodowego, stanu rzucawkowego oraz niskiej masy urodzeniowej noworodka.

  • Menopauza
  • Oczyszczanie organizmu
  • Odchudzanie
  • Odporność
  • Pamięć, układ nerwowy

    Jednym z najważniejszych systemów odpowiedzialnych za wszystkie funkcje żywego organizmu jest układ nerwowy. Powszechnie występującym czynnikiem przyczyniającym się do zaburzenia jego funkcjonowania jest wzmożone napięcie nerwowe. W stanach wyczerpania psychicznego wiele osób sięga po suplementy na stres w postaci tabletek i kapsułek doustnych. Preparaty ze starannie dobranymi substancjami czynnymi mogą pomóc w utrzymaniu dobrego samopoczucia, zwiększeniu odporności na czynniki stresogenne, a także w przeciwdziałaniu stanom depresyjnym.

    Suplementy na stres – jakie mogą być wskazania do ich stosowania?

    System nerwowy stanowi najistotniejszy układ integrujący funkcjonowanie niemalże wszystkich tkanek i narządów obecnych w ciele człowieka. Na jego kondycję wpływa wiele czynników, spośród których ważne znaczenie ma właściwie zbilansowana dieta oraz ruch. W codziennym jadłospisie nie powinno brakować przede wszystkim witamin z grupy B, magnezu, żelaza oraz lecytyny poprawiającej procesy zapamiętywania. W uzupełnieniu ich poziomu może pomóc regularne przyjmowanie suplementów na stres. Ich stosowanie zawsze warto jednak skonsultować z lekarzem lub farmaceutą.

    Najczęstsze wskazania do sięgnięcia po preparaty mogące pomóc w uregulowaniu pracy układu nerwowego to rozdrażnienie, niestabilność emocjonalna, wahania nastroju oraz obniżenie ogólnej jakości życia. Tego rodzaju środki mogą być stosowane również w przypadku problemów ze snem spowodowanych wzmożonym napięciem. Suplementy na stres z witaminami, minerałami i naturalnymi wyciągami roślinnymi mogą stanowić wsparcie dla kondycji psychicznej, a także dla poprawy koncentracji i skupienia.

    Jakie składniki występują w suplementach na stres, pamięć i koncentrację?

    W preparatach przeznaczonych do stosowania w stanach wyczerpania fizycznego można znaleźć między innymi ekstrakt z Ashwagandhy. Ten zielony krzew występujący głównie w strefie subtropikalnej zawiera związki zaliczane do substancji adaptogennych, czyli takich, które mogą poprawiać stan układu nerwowego oraz wpływać na ogólne samopoczucie. Zdaniem naukowców wyciąg z tej znanej ajurwedyjskiej rośliny może pomóc w obniżeniu poziomu kortyzolu, hormonu, którego wzrost następuje pod wpływem stresu.

    W suplementach wspierających funkcjonowanie mózgu nierzadko obecne są także pierwiastki takie jak magnez, krzem, bor i jod. Ich niedobór może hamować agregację płytek i przyczyniać się do zwiększenia stężenia serotoniny, która jest jednym z najważniejszych neuroprzekaźników. Ponadto preparaty na pamięć i koncentrację mogą zawierać w składzie tryptofan – aminokwas będący prekursorem hormonu wpływającego na stany emocjonalne.

  • Pielęgnacja
  • Potencja, libido,...
  • Preparaty...

    Preparaty witaminowo-mineralne

    W celu uzupełnienia codziennego jadłospisu w podstawowe składniki odżywcze można sięgnąć po naturalne suplementy diety, które udostępnia sklep internetowy Zdromax. Preparaty w postaci tabletek, kapsułek, saszetek oraz płynów doustnych mogą pomóc w zabieganiu niedoborom związków odgrywających kluczową rolę w prawidłowym funkcjonowaniu całego ustroju. Ich deficyt może objawiać się wieloma dolegliwościami takimi jak problemy z koncentracją, skurcze mięśni, kłopoty ze snem czy pogorszona odporność.

    Witaminy i minerały wspomagają pracę narządów wewnętrznych, uczestniczą w różnych procesach biochemicznych, a także zmniejszają ryzyko powstawania niektórych chorób. Dzięki stosowaniu odpowiednich naturalnych suplementów diety znajdujących się w sklepach można też przeciwdziałać niekorzystnym zmianom morfologicznym i fizjologicznym, które mogą powodować pogorszenie ogólnej kondycji organizmu.

    Jakie składniki mogą wchodzić w skład naturalnych suplementów diety?

    Jednym ze związków, który mogą zawierać naturalne suplementy diety proponowane przez niejeden sklep internetowy, jest magnez. Pierwiastek ten jest potrzebny do prawidłowego funkcjonowania układu sercowo-naczyniowego, nerwowego oraz tkanki kostnej. Jest zaliczany do antagonistów wapnia i stabilizatorów błon komórkowych. Jego niedobór może powodować bóle głowy, brak energii, nadmierną kruchość włosów i paznokci, a także zaburzenia zdrowia psychicznego.

    W składzie suplementów diety dostępnych w sklepach nierzadko znajdują się też wyciągi roślinne. Ich dostarczanie do organizmu może pomóc we wzmocnieniu naturalnych mechanizmów obronnych oraz usprawnieniu pracy poszczególnych organów. Ich działanie jest związane z obecnością określonych substancji czynnych. Należą do nich między innymi aminokwasy, nienasycone kwasy tłuszczowe, flawonoidy, alkaloidy, terpeny oraz saponiny. Ekstrakty mogą być pozyskiwane z takich roślin jak głóg, miłorząb japoński, koper włoski, kminek, jeżówka purpurowa czy czosnek pospolity.

    Kiedy można rozważyć stosowanie naturalnego suplementu diety?

    Podobnie jak inne preparaty przeznaczone do uzupełniania jadłospisu w niezbędne składniki odżywcze naturalne suplementy diety udostępniane przez sklep powinny być stosowane jedynie w określonych przypadkach. Ich przyjmowanie należy skonsultować z lekarzem, farmaceutą lub dietetykiem, wcześniej wykonując odpowiednie badania laboratoryjne. Tylko w ten sposób można ustalić, jakiego składnika organizm potrzebuje i na jakie niedobory jest najbardziej narażony.

    Warto też pamiętać, że naturalny suplement diety nie jest w stanie zastąpić posiłku oraz zrównoważonego sposobu odżywiania. Nie może też stanowić zamiennika dla aktywności fizycznej oraz zdrowego trybu życia. Tego typu środki zawsze należy stosować zgodnie ze wskazaniami zamieszczonymi na opakowaniu lub w dołączonej ulotce, nie przekraczając limitów dziennego spożycia. Ich przyjmowanie można rozważyć, kiedy w menu występują niedobory określonych witamin lub minerałów takich jak magnez, cynk, żelazo, cholekalcyferol.

  • Produkty spożywcze
  • Skóra, włosy, paznokcie

    Suplementy na skórę, włosy i paznokcie

    Wraz z wiekiem w organizmie zmniejsza się poziom niektórych substancji, co powoduje siwienie pasm, osłabienie płytki paznokciowej oraz pogorszenie stanu naskórka. W celu poprawienia urody można sięgnąć po suplementy zawierające witaminy na włosy, skórę i paznokcie. Preparaty w postaci kapsułek i tabletek do przyjmowania doustnego mogą pomóc w uzupełnieniu codziennego jadłospisu w składniki o działaniu nawilżającym, regenerującym oraz antyoksydacyjnym.

    Prawidłowo zbilansowana dieta jest kluczem nie tylko do zdrowia, ale też atrakcyjnego wyglądu. W menu nie powinno brakować świeżych warzyw i owoców, produktów mlecznych i zbożowych, ryb oraz chudego mięsa. Niekiedy jednak zdarza się, że w organizmie występują niedobory niektórych witamin i minerałów. W przypadku stwierdzonych deficytów można rozważyć stosowanie suplementów diety na wzmocnienie i porost włosów.

    Co mogą zawierać suplementy na wzmocnienie włosów, skóry i paznokci?

    Jednym z pierwiastków korzystnie wpływających na urodę jest krzem. Uczestniczy on w biosyntezie kolagenu, który jest podstawowym materiałem budulcowym tkanki łącznej. Ponadto jest odpowiedzialny za wzmacnianie ścian naczyń krwionośnych i szybkie gojenie się ran. Jego spore ilości występują w zbożach, zwłaszcza w jęczmieniu i owsie. W przypadku deficytu tego związku można zastosować suplementy, w których znajdują się witaminy i minerały na włosy, skórę i paznokcie.

    W składzie preparatów na wzmocnienie i porost włosów często można też znaleźć cynk, selen oraz witaminę E, która bierze udział w metabolizmie komórek i wykazuje zdolność do neutralizowania wolnych rodników. Na rynku dostępnych jest też wiele suplementów z biotyną, która odgrywa ważną rolę nie tylko w procesie krzepnięcia krwi. Substancja ta może pomóc w utrzymaniu zdrowej skóry oraz mocnych paznokci. Jej niedobór może objawiać się mrowieniem mięśni, brakiem koncentracji, rozdrażnieniem oraz nadmierną sennością.

    Kiedy można sięgnąć po suplement z witaminami na włosy, skórę i paznokcie?

    Prawidłowa i urozmaicona dieta powinna dostarczać organizmowi wszystkich niezbędnych składników pokarmowych. W przypadku ich braku można rozważyć sięgnięcie po suplementy na wzmocnienie i porost włosów, paznokci oraz skóry. Takie preparaty można też stosować w szczególnych sytuacjach zwiększonego zapotrzebowania na związki odżywcze, kiedy ich przyswajanie jest zaburzone np. przez długotrwały stres czy stosowanie jadłospisu z ograniczeniami. Przed ich przyjmowaniem zawsze wcześniej warto zapytać o poradę lekarza lub farmaceutę, zwłaszcza jeśli równocześnie przyjmowane są leki.

    Najważniejszym sposobem utrzymania organizmu w dobrej kondycji, a także zdrowych włosów, skóry i paznokci powinna być zbilansowana dieta oraz inne elementy zrównoważonego stylu życia takie jak regularna aktywność fizyczna oraz niepalenie papierosów. Suplement na wzmocnienie i porost kosmyków może stanowić jedynie uzupełnienie odżywiania w uzasadnionych przypadkach oraz wsparcie w walce z konkretnymi problemami związanymi z urodą.

  • Sport

    Sport

    Prawidłowe odżywianie osób prowadzących aktywny tryb życia ma za zadanie sprostać zwiększonemu zapotrzebowaniu na energię oraz zapewnić odpowiednią podaż składników odżywczych. W przypadku niedoborów niektórych substancji można sięgnąć po naturalne suplementy dla sportowców. Preparaty w postaci kapsułek, tabletek musujących i płynów doustnych mogą pomóc w poprawieniu ogólnej wydajności organizmu, złagodzeniu skurczy mięśniowych oraz w zapobieganiu zakwasom.

    Dobowe zapotrzebowanie na poszczególne witaminy i minerały jest uzależnione przede wszystkim od rodzaju uprawianej dyscypliny, czasu trwania treningów, masy ciała, a także od indywidualnych cech fizjologicznych zawodnika. W diecie nie może brakować między innymi pełnowartościowego białka, które jest potrzebny do budowy i regeneracji mięśni. W zadbaniu o jego prawidłowe spożycie pomocny może okazać się naturalny suplement dla sportowca w postaci odżywki białkowej. Proteiny mogą też pomóc w zintensyfikowaniu procesów anabolicznych oraz utrzymaniu odpowiedniej przemiany materii.

    Co mogą zawierać naturalne suplementy dla sportowców?

    Prawidłowo zbilansowana dieta nie jest w stanie zagwarantować sukcesu w sporcie, ale może wspomóc organizm w całym procesie treningowym. Naturalne suplementy dla sportowców mogą zawierać między innymi kreatynę, która stanowi związek białkowy naturalnie występujący w ciele człowieka. Substancja ta znajduje się głównie w mięśniach, a jej suplementację wykorzystuje się najczęściej w dyscyplinach siłowych. W preparatach tworzonych z myślą o osobach aktywnych fizycznie może też być obecna L-karnityna. Jej głównym zadaniem jest przede wszystkim transportowanie kwasów tłuszczowych w celach energetycznych. Dzięki właściwościom euforyzującym aminokwas ten może pomóc w zmniejszeniu odczuwania zmęczenia.

    Jakimi naturalnymi suplementami można zwiększyć efektywność treningu?

    Na sukces sportowy składają się nie tylko predyspozycje genetyczne oraz regularne ćwiczenia fizyczne. Ważne znaczenie ma również odżywianie, które powinno być dostosowane do indywidualnych potrzeb zawodnika. W celu zwiększenia efektywności treningów można zastosować odpowiedni preparat, jednak powinien być on wybrany po konsultacji z lekarzem lub dietetykiem. Poza naturalnymi suplementami z kreatyną czy L-karnityną sportowcy mogą sięgnąć po odżywkę ze starannie dobraną dawką tryptofanu, beta-alaniną, L-glutaminą, cynkiem, magnezem. Na rynku dostępne są też środki z aminokwasami rozgałęzionymi BCAA, które mogą pomóc w zwiększeniu syntezy białek oraz produkcji hormonów mających pozytywny wpływ na kształtowanie masy mięśniowej.

  • Sprzęt i Odzież
  • Stawy, kości, mięśnie
  • Suplementy i odżywki
  • Układ krążenia

    Serce stanowi jeden z najważniejszych narządów w ciele człowieka. Jego niewłaściwe funkcjonowanie może stać się przyczyną wielu poważnych konsekwencji zdrowotnych. By wesprzeć pracę tego organu, można sięgnąć po suplementy w postaci tabletek, kapsułek oraz płynów doustnych. Zawarte w nich witaminy, minerały, antyoksydanty i nienasycone kwasy tłuszczowe z grupy Omega mogą pomóc w utrzymaniu zdrowych naczyń krwionośnych, prawidłowego ciśnienia krwi oraz właściwego stężenia cholesterolu.

    Choroby układu krążenia – przyczyny, objawy

    Schorzenia układu sercowo-naczyniowego stanowią coraz częstszą przyczynę zgonów ludzi w różnym wieku. Do czynników wpływających na ich rozwój zalicza się m.in. uwarunkowania genetyczne, niezdrowe odżywianie, brak ruchu, nadmierną masę ciała oraz spożywanie używek. Ryzyko wystąpienia chorób serca i naczyń krwionośnych można zmniejszyć, modyfikując styl życia. W diecie nie powinno brakować przede wszystkim produktów pełnoziarnistych, roślin strączkowych, świeżych owoców oraz warzyw.

    Jednym z częściej rozpoznawanych schorzeń układu krążenia jest miażdżyca, która rozwija się latami. Jej główną przyczyną są złogi odkładające się w ścianach tętnic. Choroba ta jest uważana za niezwykle podstępną, a nierozpoznana i nieleczona może prowadzić do zakrzepicy, udaru mózgu lub zawału serca. Do coraz powszechniej diagnozowanych dolegliwości należy też nadciśnienie tętnicze, które charakteryzuje się podwyższonymi parametrami ciśnienia krwi utrzymującymi się przez długi czas.

    Suplementy wspierające układ krążenia

    W profilaktyce chorób układu sercowo-naczyniowego bardzo ważną rolę odgrywa właściwie zbilansowana dieta. Posiłki powinny pokrywać zapotrzebowanie organizmu na wszystkie niezbędne składniki odżywcze. W przypadku niedoboru witamin lub minerałów można sięgnąć po suplementy. Preparaty w postaci tabletek, kapsułek i płynów do picia mogą pomóc w uzupełnieniu błędów żywieniowych oraz we wzbogaceniu codziennego jadłospisu w związki wspomagające utrzymanie prawidłowej pracy serca.

    W składzie suplementów wspierających funkcjonowanie układu krążenia można znaleźć m.in. resweratrol, kurkumę, koenzym Q10, l-argininę, berberynę, monakolinę K. Związki te mogą stanowić wsparcie dla utrzymania zdrowych naczyń krwionośnych oraz ochrony błon komórkowych przed destrukcyjnym działaniem wolnych rodników. Produkty mogące pomóc w zmniejszeniu ryzyka chorób serca często też zawierają cynarynę, inulinę, astaksantynę oraz potas, którego długotrwały brak może powodować nadciśnienie tętnicze i inne problemy kardiologiczne.

  • Układ moczowy
  • Układ pokarmowy
  • Witalność

    Osłabienie i wyczerpanie to objawy, które często występują nawet u zdrowych osób. W przypadku chwilowego spadku formy można sięgnąć po suplementy na energię i zmęczenie. Preparaty w postaci tabletek, kapsułek i płynów doustnych mogą stanowić wsparcie dla prawidłowego funkcjonowania organizmu w warunkach stresu czy wytężonej pracy umysłowej. Zawarte w nich witaminy, minerały i antyoksydanty mogą wspomóc pracę układu nerwowego, odpornościowego oraz sercowo-naczyniowego.

    Brak energii, zmęczenie – najczęstsze przyczyny

    Przepracowanie, przewlekły stres, nadmiar obowiązków, niewystarczająca ilość snu – to tylko przykładowe czynniki sprzyjające występowaniu zmęczenia i braku energii. U niektórych osób długotrwałe napięcie psychiczne i brak odpoczynku może powodować też upośledzenie funkcji poznawczych. W takiej sytuacji zwykle pojawiają się trudności z pamięcią, koncentracją, uczeniem się, podejmowaniem decyzji. W większości przypadków wszystko wraca do normy po zastosowaniu odpowiednich suplementów.

    Przyczyną przewlekłego zmęczenia i braku energii nie musi być niezdrowy tryb życia. Niekiedy wyczerpanie fizyczne jest wywołane przez stany chorobowe. Zalicza się do nich m.in. niedoczynność i nadczynność tarczycy, cukrzycę, niedokrwistość, zaburzenia wchłaniania i trawienia, toczeń rumieniowaty układowy oraz wirusowe zapalenie wątroby. W przypadku schorzeń przyjmowanie suplementów może nie przynieść oczekiwanych rezultatów. Dlatego, jeśli brak sił utrzymuje się przez długi czas, należy zgłosić się do lekarza.

    Suplementy na energię i zmęczenie

    W celu zwiększenia witalności i odporności na stres należy szczególną uwagę zwrócić na odżywianie. W diecie nie powinno brakować m.in. witamin z grupy B, magnezu, żelaza, cynku, selenu. Wchłanianie tych składników często jest zaburzone przez nadmierne spożycie kawy, herbaty, alkoholu. W uzupełnieniu niedoborów składników odżywczych pomocne mogą okazać się suplementy na zmęczenie i energię. Preparaty w postaci tabletek, kapsułek i płynów mogą wspomóc naturalne siły obronne organizmu i podtrzymać sprawne funkcjonowanie narządów wewnętrznych.

    Poza witaminami i minerałami w składzie środków przeznaczonych do stosowania w przypadku wyczerpania fizycznego często można znaleźć wyciągi pozyskane z korzenia żeń-szenia syberyjskiego, rozmarynu lekarskiego, lukrecji, mięty pieprzowej, cytryńca chińskiego, kardamonu. Odpowiednio dobrane do stylu życia suplementy na energię i zmęczenie mogą pomóc w zregenerowaniu organizmu, zmniejszeniu uczucia znużenia oraz w utrzymaniu sprawności umysłowej na właściwym poziomie.

  • Witaminy i minerały
  • Wzrok
  • Miody

Jest 794 produktów.

Pokazano 1-12 z 794 pozycji

Aktywne filtry